Tuesday 7 June 2011

angan2 ikut suka hati

Ini bukan nak cerita pasal angan2 mat jenin kena hempuk dengan buah kelapa, tapi cerita pasal angan2 aku. Apesal? Ikut suka hati akulah nak berangan pun. Bagi aku, angan2 tue pencetus kepada inspirasi. Yang nie petikan aku ambik dari Dr Fadzilah Kamsah. Dia kata kalau kita nak jadi orang yang berjaya, semua orang tak sah bermula dengan angan2. Kira first steplah tue.

Tapi kalau ada geng2 korang semua yang berangan nak jadi oltromen ke, nak jadi hulk ke yang tue bolehlah ko hempuk dengan buah kelapa. Jadilah sama dengan cerita angan2 mat jenin. Melampau tak sudah. Bila kita tengah best angan2, macam kitalah watak utama dalam tue. Macam kitalah yang paling hensem gedabak walaupun dekat dunia realiti ada jiran2 yang samakan rupa kita dengan jam randik.

Ada sesetengah orang tue berangan nak jadi kaya, tapi aku rasa majoriti mesti first angan2 korang nak jadi kaya kot. Aku pun sama, aku punya angan2 nak nie kaya raya. Best giler, tapi takdelah lokek2. Aku nak jadi orang first banyak masuk tv sebab banyak sedekah2 kat orang susah. Terkenallah aku camnie. Aku ada sebuah company, pekerja2 or CEO dalam tue semuanya daripada family aku. Best weh.

Aku nak semua family aku berserta suami isteri diorang tinggal dalam satu rumah. Rumah kotak tak mainlah. Yang aku cerita nie rumah banglo. Besar2 punya, aku nak upah banyak2 pak guard, gaji diorang basic rm2000. Ambik ko, aku nak tolong diorang juga, asyik jadi guard gaji tak sampai seribu. Sedih betul. Nasib baik aku seorang kaya yang prihatin. Pastu aku takdelah nak upah orang gaji, amah2 tue sume aku serius tak percaya. Habis aku kena rompak, habis hilang barang2 kat rumah aku. Diorang nie pikir apa, sarung bantal spongebob aku pun kena kebas.

Tue jelah kot angan2 aku. Nampak macam simple je. Yelah, nak jadi kaya. Asal ko tak berangan nak jadi artis ker jadi tentera laut ker? Dah tentu ikut suka hati akulah. Aku pikir, bila dah jadi kaya esok2 senanglah aku nak jadi apa2 pun. So, tue target aku. jadi mesti kena belajar betul2, dapat kerja yang best2 & bila dah jadi kaya jangan nak membongak. Hidup kena selalu beringat mana asal-usul kita owkeh! 


Angan2 pencetus inspirasi. Gudluck to u all. Selamat berangan2.

No comments:

Post a Comment